Wij zijn per 1 januari 2021 PrimaCura.

Werken bij

PrimaCura Huisartsen Spoedpost bestaat uit twee spoedposten in de regio Midden-Brabant. Onze hoofdlocatie met medisch callcenter bevindt zich in Tilburg, aan de Lage Witsiebaan 2a. Daarnaast hebben we een locatie in Waalwijk, aan de Kasteellaan bij het TweeSteden Ziekenhuis. Op de spoedpost kunnen patiënten terecht voor spoedeisende huisartsenzorg die niet kan wachten tot het eerstvolgende spreekuur van de eigen huisarts.

Ons team

Er zijn ca. 265 huisartsen verbonden aan onze organisatie die tijdens de openingstijden van de Huisartsen Spoedpost diensten draaien als regiearts, consultarts of visitearts. Deze huisartsen worden ondersteund door een enthousiast en professioneel team van ongeveer 100 medewerkers, dat bestaat uit:

  • 40 triagisten, dit zijn doktersassistenten/verpleegkundigen die de telefonische triage doen en hiervoor een interne opleiding tot gediplomeerd triagist hebben gevolgd;
  • 15 junior triagisten, dit zijn Geneeskunde studenten of (para)medische HBO-studenten die hun studie combineren met een leerzame en uitdagende bijbaan binnen onze Huisartsen Spoedpost;
  • 16 doktersassistenten die werkzaam zijn aan onze balies in Tilburg en in Waalwijk. Zij zijn het eerste aanspreekpunt van patiënten die langskomen en samen met de triagisten verzorgen zij de ondersteuning van de consultartsen tijdens zogenaamde 'omloopdiensten'. Denk hierbij aan het assisteren bij hechten, injecteren en verbanden aanleggen;
  • 10 gediplomeerde verpleegkundig specialisten die onder meer een deel van de consultvoering op onze locatie in Tilburg verzorgen;
  • 3 physician assistants en 2physician assistants in opleiding. Een groot deel van hun opleiding doorlopen zij in een huisartsenpraktijk in de regio. Na diplomering draaien zij ook mee in de consultvoering op onze locatie in Tilburg;
  • Een team van huisartsenchauffeurs, in dienst van ‘Broeder de Vries doktersdienst’. Met onze visite-auto’s vervoeren zij onze visite-artsen naar de patiënten en ondersteunen de de visite-artsen indien nodig;
  • Achter de schermen werken nog 20 kantoorcollega’s binnen de Huisartsen Spoedpost. Dit team bestaat uit een secretariaat en medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de onderdelen ICT, scholing, financiële administratie, P&O,  kwaliteit- en veiligheid en projecten. Daarnaast werken er binnen dit team management assistenten, mentoren, een bestuurssecretaris, een algemeen manager, een teamleider triagecentrum en een medisch manager.

Organisatiestructuur

PrimaCura Huisartsen Spoedpost wordt geleid door algemeen bestuurder Ellen Otte en medisch bestuurder Leonie Tromp.

De Raad van Commissarissen is de werkgever van de bestuurder en houdt toezicht op het beleid en de besturing van de organisatie. De Raad van Commissarissen vergadert een aantal keer per jaar met de bestuurders over de ontwikkelingen binnen de organisatie en hoe hiermee om wordt gegaan.

De bestuurders vergaderen ook een paar keer per jaar met het coöperatiebestuur, zij behartigen de belangen van de huisartsen binnen onze organisatie en denken actief mee in beleidsontwikkeling.

Ook de Ondernemingsraad, bestaande uit 5 medewerkers, wordt met regelmaat om advies of instemming gevraagd, waar het gaat om regelingen die het personeel aangaan.  

In het kader van belangenbehartiging van patiënten hebben we een cliëntenraad ingesteld, bestaande uit mensen uit de regio Midden-Brabant. Zij houden contact met ons management en vergaderen een aantal keren per jaar met de bestuurder om zo ontwikkelingen binnen de organisatie te volgen en vanuit patiëntenperspectief advies te geven.

Wat hebben we te bieden?

Werken bij de Huisartsen Spoedpost betekent uitdaging, afwisseling en hectiek, omdat je een baan hebt in het hart van de spoedzorg. Je werkt intensief samen met dienstdoende huisartsen, triagisten, chauffeurs, de dienstapotheek, de Meldkamer, de SEH, enz. Werk waarin je steeds alert moet zijn, snel moet kunnen schakelen en er een beroep gedaan wordt op jouw kennis en kunde!

  • Natuurlijk faciliteren wij je waar we kunnen, om te zorgen dat jij je werk goed kunt doen. Jaarlijks bieden we bijvoorbeeld een afwisselend scholingsprogramma, met interessante nascholingen die je steeds bij ons op locatie kunt volgen. Op die manier blijf je jezelf ontwikkelen en houd je je professie op peil.
  • Uiteraard passen we de cao-huisartsenzorg toe, als het gaat om inschaling, onregelmatigheidstoeslag en bijvoorbeeld het vergoeden van woon-werkreiskosten. 
  • Daarnaast vinden we persoonlijke aandacht minstens zo belangrijk. Ons team kenmerkt zich dan ook door een warme collegialiteit, waarbij aandacht is voor de mens achter de collega.
  • Je kunt lid worden van onze actieve personeelsvereniging om je nieuwe collega’s beter te leren kennen en zo je steentje bij te dragen aan de fijne werksfeer.
  • Verder kom je te werken op een prettige werkplek in ons goed gefaciliteerde callcenter in Tilburg, waar we zorgen voor lekkere koffie, thee, cup-a-soup en vers fruit.
  • Ook hebben we hier een “energypod” staan; met deze innovatieve powernapstoel kun je je (bijvoorbeeld tijdens de nachtdienst) terugtrekken voor een ontspannende powernap.

Wij doen ons best om ervoor te zorgen dat het fijn werken is bij de Huisartsen Spoedpost en we zijn altijd op zoek naar enthousiaste zorgprofessionals die hieraan willen bijdragen! Neem eens een kijkje op onze vacaturepagina en neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.