Bel 0900 - 33 22 22 2 (€ 0,10 perminuut)

Uitsluitend voor spoedeisende huisartsenzorg!

 

Veelgestelde vragen

Wij hebben de veelgestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Aan de hand van de indeling in categorieŽn krijgt u snel antwoord op uw vraag. Klik voor het antwoord op de vraag. Mocht uw vraag er niet bij staan, neem dan gerust contact met ons op. Klik hier voor onze contactgegevens.

Zorg
Wanneer bel ik met de huisartsenpost?
Waarom moet ik eerst bellen naar de huisartsenpost?
Krijg ik een huisarts aan de telefoon als ik bel naar de huisartsenpost?
Waarom duurt het soms zo lang voordat ik een triagist aan de lijn heb?
Ben ik meteen aan de beurt als ik binnenkom?
Waarom is er gekozen voor een 0900-nummer?
Ik heb alle 0900-nummers laten blokkeren. Hoe moet ik de post dan telefonisch bereiken?
Wat is 'met spoed'?
Waarom eigenlijk een huisartsenpost?
Tref ik mijn eigen huisarts op de huisartsenpost?
Wie werkt er nog meer op de huisartsenpost?

Visites
Hoe kom ik op de huisartsenpost, want ik heb zelf geen vervoer?
Als ik ver weg woon van de post, kan ik of de arts dan wel op tijd zijn bij spoed?
Ik heb een visite aangevraagd, maar de arts kwam pas na drie kwartier. Hoe komt dat?

Medicijnen
Hoe kom ik midden in de nacht aan mijn medicijnen?
Mijn medicijnen zijn op. Kan ik via de huisartsenpost een herhaalrecept krijgen?

Medische gegevens
Zijn mijn medische gegevens beschikbaar op de huisartsenpost?
Waarom vraagt de triagist telefonisch informatie aan mij op, terwijl deze informatie is opgenomen in mijn medisch dossier?
Wordt mijn eigen huisarts geïnformeerd als ik contact heb gehad met de huisartsenpost?
Neemt de huisartsenpost de gesprekken op band op?

Kosten
Wat kost een bezoek aan de huisartsenpost?
Ik ben het niet eens met de hoogte van de rekening. Wat kan ik doen?
Ik heb alleen maar met de triagist gesproken van de huisartsenpost en ik ontvang toch een rekening. Hoe zit dat?

Klachten
Wat moet ik doen wanneer ik ontevreden ben over de behandeling door een huisarts van de huisartsenpost?