Bel 0900 - 33 22 22 2

Uitsluitend voor spoedeisende huisartsenzorg

 

Wanneer bellen?

Normaal gesproken belt u uw eigen huisarts als u een medische klacht heeft. De meeste praktijken zijn op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) van 8.00 tot 17.00 uur bereikbaar. Op werkdagen na 17.00 uur, in het weekend en op feestdagen kunt u voor dringende zaken, die niet kunnen wachten, op de huisartsenpost terecht. Ook bij hevige ongerustheid kunt u altijd bellen voor een deskundig advies.

Wat kan NIET wachten?
- Acuut optredende ernstige verschijnselen
- Plotselinge heftige pijn
- Hoge koorts (bij zuigelingen)
- Toenemende klachten bij ernstige ziekte

Klik hier om voorbeelden te raadplegen.

Wat kan WEL wachten?
- Lastige, maar geen ernstige gezondheidsklachten
- Langer bestaande gezondheidsklachten die niet acuut zijn
- Klachten waarvoor u overdag geen tijd heeft gehad om naar uw eigen huisarts te gaan.
- Een 'second opinion': mening horen van een andere huisarts
 -Herhaalrecepten (hiervoor kunt u rechtstreeks contact opnemen met de apotheek)

Klik hier om voorbeelden te raadplegen.